Sightseeing Sydney with sis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Offereins - WaarBenJij.nu Sightseeing Sydney with sis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Offereins - WaarBenJij.nu

Sightseeing Sydney with sis

Blijf op de hoogte en volg Marleen

01 Februari 2016 | Australië, Sydney

Sydney ligt alweer achter me, als ik dit tweede verhaal zit te typen vanuit mijn raamplekje in het vliegtuig. Heb nog net de Harbour Bridge en Opera house gezien vanuit de lucht. Gek om nu weer een nieuw avontuur aan te gaan! Sydney vond ik een heerlijke stad, lekker weer (af en toe wel keihard onweer met bijgeleverde hoosbui gehad), vriendelijke sportieve mensen, lekker eten en schoon en overzichtelijk. Take away food (en vooral koffie) is echt een deel van hun lifestyle, net als het surfen en de hele dag slippers dragen. Overdag was Diederik aan het werk, en was ik met Carlijn op pad, om ‘ avonds weer met z’n 3tjes wat te ondernemen. De sfeer zat er al in op Australia day toen ik aankwam. Voornamelijk eten/drinken en muziek. Op tijd gaan slapen na lekker Thais gegeten te hebben, want was echt kapot van de reis nog. Woensdag met Carlijn naar CBD, waar de grote shoppingmalls zijn, gegaan. Paar dingen had ik nog echt nodig, maar helaas het verdere shoppen achterwege moeten laten met zich op mijn al veel te zware koffer…ook zijn we naar een leuk alternatief wijkje, New Town gegaan. Barstensvol leuke vintage winkeltjes en eettentjes, van Turks tot Aziatisch tot Italiaans en Amerikaans. Uiteindelijk gingen we aan de gnocchi. In Newtown moest ook even de eventuele bank bezichtigd worden, die uiteindelijk ook zaterdag gebracht is, en prima staat in hun appartementje. ’s Avonds zelf gekookt en getoept (Diederiks vaste kaartspelletje) om weer uitgerust te zijn voor de hike de volgende dag in de Blue Mountains. Prachtige uitzichten en watervallen! Gelukkig was er google maps want de bordjes lieten nogal vaak te wensen over.. uiteindelijk 4,5 uur gehiked tot we nog net -dachten we - de trein konden halen. helaas mochten we niet meer mee en konden we een uur wachten. Dan maar een lekkere ijskoffie:) ’s avonds Indiaas afgehaald voor een schijntje, en later nog een barretje ontdekt in de buurt. Aangezien Carlijn en Diederik er net wonen, moet er nog veel uitgeprobeerd en ontdekt worden in ‘ the neighboorhood’ . Vrijdag was het tijd voor het strand, en de Bondi -Bronte coastwalk. Voorspelling was regen/onweer ’s middags, en dat bleek ook zo te zijn rond een uurtje of half 2.. Wat een noodweer! Gelukkig waren we alweer terug in de wijk. Even gedoucht en toen naar het museum of Contemporary Art, voornamelijk kunst van Aboriginals en andere stammen die nog te vinden zijn in Australie. Al snel weer buiten, bleek t zonnetje weer flink te schijnen. Stonden we dan in onze lange broek.. Een koffietje bij Guerlain incl chocolaatje, biertjes op een rooftopbar met een kennis en toen was het tijd om Diederik te ontmoeten om eens mee te maken wat een Vrimibo in Sydney inhoudt: Keihard zuipen, en geen bitterbal te ontdekken. Wel gingen we naar een verstopte bar, waar je je eerst moest introduceren aan de uitsmijter. Heerlijk plankje charcuterie en een mooi sfeertje daarbinnen in de kelder. Vervolgens nog een bar waar je pizza aan de bar kon eten om af te sluiten. Zaterdag, na de komst van de bank en andere dingen die we nog moesten doen, kon het beroemde Manly beach natuurlijk niet ontbreken! Mooi tochtje op de ferry en daarna bakken. Wow wat een strand en wat een eettentjes/shopjes erbij! Helaas mocht het niet te lang duren en werden we oversluierd door dreigende wolken, met jawel, onweer. Weer even een bar in, geen straf. De hele avond zette het door. Diederik had gehaktballetjes gemaakt met tomatensaus en pasta, en toen toch nog even de deur uit voor een niet te missen toetje: IJsje van Messina! super aparte smaken! Alle Aussies hadden zich ook even getransformeerd tot te korte jurkjes, geplamuurde gezichten en te hoge wiebelhakken(denk Engelsen als ze uitgaan). Nog een bar bezocht voor een laatste cider en dat was het alweer. ‘ S ochtends om af te sluiten naar het favo bakkertje om te ontbijten, en toen moest ik veel te snel alweer de bus in… Gelukkig is het maar 3 uur vliegen dus als ik het even zat ben in Christchurch… en sowieso I’ll see you again in June, Sydney!