A bit of holiday before the start - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marleen Offereins - WaarBenJij.nu A bit of holiday before the start - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Marleen Offereins - WaarBenJij.nu

A bit of holiday before the start

Door: Marleen Offereins

Blijf op de hoogte en volg Marleen

08 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dat waren me 2 dagen.. Heel Christchurch door gecrost op m'n tweedehands mountainbike. Van hot naar her, halfuur fietsen naar een huis. Gelukkig had ik googlemaps, anders was het helemaal een disaster. In totaal 8 huizen gezien, met sommige dus behoorlijke afstanden. Was ik van plan dat elke dag te fietsen naar t ziekenhuis? Bij eentje ben ik halverwege maar afgehaakt. Huizen met typische engineers (nerdy), met vastgelopen bakvbackers wachtend tot hun auto gefixt is en in de tussentijd wat aan het hangen waren, een huis stinkend naar pis, een huis met alleen Indiërs en Aziaten.. Maar ik heb wat leuks gevonden waar ik vandaag in ben getrokken en meteen t weekend met hen mee kon naar Wanaka, een stadje aan een prachtig meer! Bank account geregeld en toen vond ik dat ik nog wel even nog een tripje kon maken, moet hoe dan ook toch een hostel betalen. Dus met een bus mee, 3 dagen naar Nelson, waar t paradijselijke Tasman national park is. Wow alleen de route erheen alleen al. Langs de oceaan met zeehonden, hoge bergen van Lord of the Rings en wijngaarden. In de bus Joe ontmoet, een Engelse jongen die al meer dan een jaar werkt in Australië in een bar en als babysitter. Het plan om naar het strand te gaan strandde, de afstand was de groot en de biertjes (van brouwerijen in Nelson) werden anders warm. Ook de poging om met zijn tween op een mountain bike te gaan mislukte en toen ben ik een halfuur in de hitte met backpack gaan lopen maar mijn hostel en vrijwel meteen in t zwembad gedumpt. Heerlijk hostel met sauna, tafeltennis, jacuzzi, busje met boeken en mini bios erin en nog veel meer om je te vermaken. Zo chill! Met wat Amerikanen gekaart en wat geborreld. Iedereen kookt hier in hostels, zo totaal anders dan in Azië! Maar eten is ook duur hier. Dus de een zie je een simpele pasta pesto maken, bij de andere zitten er gamba's en een dikke biefstuk in de pan. Van allerlei nationaliteiten kwam langs, met de Spanjaarden pas om 10 uur een keertje achter t fornuis. De wekker ging iets na 6en, om opgepikt te worden voor de trip. Wow, en heerlijk weer waardoor alles nog mooier leek. Zat met Joe in een kayak, en waren een goed team. Vergeleken met de Chinezen die het water aan het ‘aaien’ waren zeker. Waren echt pro- kajaks met pedalen om te sturen met je voeten en een roertje en je moet een soort jurk aan die je vastmaakt aan de kayak zodat je 1 wordt met de kayak. Gepicknickt, gezwommen en ’s middags met een boot naar een strand, vanwaar je allemaal wandelingen kon doen. Wij naar cleopatra's pool, een rivier met ijskoud water om lekker in te zwemmen en tussen rotsen door van een natuurlijke glijvaan af te gaan. Wel wat bumpy maar erg gelachen! Joe en ik trokken die dag op met een koppel: een Italiaan met het meisje uit India maar in Auckland woont. Vooral de Italiaan was erg bang voor een sunburn. Te vroeg moesten we het paradijs alweer achter ons laten. Bij het Paradiso hostel(toepasselijk naam) weer in de pool gesprongen en toen met Joe en nog 2 jongens maar wat barretjes gegaan om de lokale bieren te proeven. Sommige wel echt smerig, smaakte serieus naar gerookt vlees. Verassend hoge toren gebouwd met Jenga en Indiaas besteld wat je vervolgens in de bar mocht opeten. Om 12u was het schluss. ’s ochtends nog net op tijd om wat van het gratis ontbijt mee te pikken. Mijn geliefde slippertjes uit Suriname hadden het helaas begeven in Tasman na 6 jaar, en aangezien ik niet op blote voeten wou rondlopen als menig vastgeroest backpacker heb ik Havaianas kunnen scoren in een warenhuis voor 15 euri:) In de bus vermaakt met een Australische helpen haar -40days Europe trip- voor te bereiden en toen savonds eten ingeslagen met Sarah voor Wanaka. Wanaka was ook weer een paradijsje. Onderweg prachtige turkoois meren en wij gingen kamperen aan de rand van lake Wanaka. Gezwommen, ijsje en cider gehaald in Wanaka zelf en toen gekookt. Savonds onder echt een prachtige sterrenhemel (bizar veel sterren en de milky way) shithead gespeeld en toen ben ik op matrasje in de auto geklommen. Na een wat koude nacht en ontbijtje met scrambled eggs stonden we om 9uur aan de voet van Roy's peak, die we wel even gingen beklimmen. De 3 uur omhoog klopten wel en het was zeker zwaar maar t uitzicht zo erg waard! Kan wel zeggen dat het mooiste uitzicht ooit is wat ik heb gezien. Klein uurtje op de top gezeten en me verbaasd dat er mensen waren die dat stuk zelfs hun kind achterop of mountainbike hadden gesjouwd in 30 graden… Knietjes hadden het weer even zwaar met de klim naar beneden maar toen al snel de koele supermarkt in voor koud drinken en vlees voor le bbq. Klein verdiend slaapje aan het meer na een duik en toen de kookplaat aan (ja het leek meer gourmetten, bbqen geeft teveel kans op bosbranden denk ik bbqen). Toen we vandaag alweer naar huis moesten nog wel gestopt bij een zalmfarm waar je allerlei zalmproducten kom kopen en vissen voeren. De Aziaten zaten aan de sushi off course. Wij namen uberverse sashimi en zalmbagels mee als picknick voor bij lake Pukati na een frisse duik in wat leek zwembadwater zo helder… met prachtige bergen op de achtergrond met sneeuw. In mijn kamertje werd nog het een en ander geklust, en het dekbed zal ik nooit van zijn leven uitkiezen, maar ik ben er blij mee! Geen dorms met 10 mensen meer. En dan morgen de eerste dag in het ziekenhuis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Maart 2016

Van tripje naar tripje

02 Maart 2016

Busy Bday

21 Februari 2016

Dunedin: students, seals en supersteil

14 Februari 2016

Earthquake alert

08 Februari 2016

A bit of holiday before the start
Marleen

Actief sinds 27 Jan. 2016
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 2335

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: